liikunta.png

liikunnallinen toiminta

PERUSKUNTO

Säännölliset harjoitukset, jossa tasaisesti vahvistetaan koko vartalon lihaksia, voimaa, tasapainoa, kestävyyttä ja kuntoa ylipäätänsä.

Peruskunto sopii kaikille, sekä urheilijoille, että harrastajille, myös aloittelijoille.

PÖYTÄTENNIS

Pöytätennis harjoitukset järjestetään 6 kerta viikossa.

Eri tasoisille pelaajille löytyy eri ryhmät: pingiskoulu, harrastus ryhmä, kilparyhmä.

Spinni on mukana Suomen Pöytätennisliiton Divisioona V peleissä.

Maunulan Spinni:n juniorit olivat monia kertoja Suomen Mestaruuden voittajat luokissa alle 12 vuotta henkilökohtaisessa, joukkuuessa ja nelinpeleissä.

TANSSI

Tanssi sopii eri ikäisille ja eri tasoisille liikkujille. Tanssi järjestetään 3 kerta viikossa 3-6 v lapsille, 7-10 v ja 10-17 vuotiaille lapsille ja nuorille.

Tanssiharrastus edesauttaa pienen lapsen motoristen taitojen kehittymistä, kuten esimerkiksi liikkumistaitoja, rytmitajua, tasapainoa ja koordinaatiokykyä. Samalla lapsi oppii toimimaan ryhmässä, kehittää luovuuttaan ja pääsee nauttimaan yhdessä liikkumisen riemusta.

JOOGA

Jooga järjestetään lapsille ja aikuisille erikseen kerran viikossa. Ryhmään voi liittyä milloin tahansa, myös kesken kauden.

Jooga parantaa fyysistä kuntoa ja tukee monipuolisesti lapsen motorista kehitystä. Joogaharjoitteiden avulla mm. lapsen tasapaino kehittyy, liikkuvuus paranee, luut pysyvät vahvoina, ryhtiä ylläpitävät lihakset vahvistuvat ja koordinaatio sekä rytmitaju kehittyvät.

Jooga parantaa kehotuntemusta ja lisää turvallisesti liikkuvuutta. Jooga tasoittaa verenpainetta ja vähentää stressiä.

VOIMISTELU

Voimistelu järjestetään kahdelle eri ikäryhmille:

1. Aloittelijat  3-7 v. Harjoitukset maanantaisin klo 18.00

2. Edistyneet 8-13 v. Harjoitukset keskiviikkoisin klo 18.00

Voimistelu tarjoaa lapsille erinomaisen mahdollisuuden fyysiseen, henkiseen ja sosiaaliseen kehitykseen, joka voi auttaa lastasi monin tavoin.

Voimistelu on kokonaisvaltainen urheilulaji, joka sisältää voimaa, nopeutta, tehoa, yhteensovittamista, joustavuutta ja tasapainoa.

Spinniskola.png
SHAPING NAISILLE

Vain naisille tarkoitettu liikuntakerho, jossa vahvistetaan koko vartalon lihaksia.

Treeni alkaa lämmittelyllä, jonka jälkeen jatketaan liikkuvuus- ja tasapainoharjoituksilla. Tämän jälkeen tulee ohjaajan laatimasta ohjelmasta riippuen osa, jossa painotetaan enemmän voimaa, mutta toisinaan voimaharjoittelu voi sisältyä tasapaino-osaan.

Shaping järjestetään 2 kerta viikossa iltaisin.

LIIKUNNALLISET SISÄPELIT

Sisäpelit on 7-15 v lapsille tarkoitettu liikunnallinen kerho, jossa pelataan erilaiset pallopelit.

SIsäpelikerho sopii lapsille, jotka eivät muuten haluavat harrastaa tiettyä urheilulajia, mutta kaipaavat silti säännöllisesti liikuntaa.

Kerho järjestetään kerran viikossa perjantaisin klo 16.00.

Spinniskola (1).png